فیس‌بوک

فیس‌بوک  

 

 

 

فیس‌بوک شرکت ایجاد کننده وب‌گاه فیس‌بوک است که 

 در ۴ فوریه ۲۰۰۴ به وجود آمد 

 

به ادامه ی مطب 

مراجعه نمایید 

...

ز شبکه‌های اجتماعی مجازی است به واسطه آن می‌شود با دوستانی که دارای حساب کاربری در فیس بوک هستند عکس، فیلم یا پیغام به اشتراک گذاشت. فیس بوک هم اکنون به طور رایگان در اختیار مردم جهان قرار دارد.

وب‌گاه فیس‌بوک بیش از پانصد میلیون کاربر دارد و هم‌اکنون به ۴۰ زبان، قابل دسترس بوده و ۷۰ درصد از کاربران آن در خارج از ایالات متحده هستند.

محیط فیس‌بوک در واقع مجلسی از دوستان و آشنایان یک کاربر به‌شمار می‌آید. فیس بوک با ارائه امکان عضوگیری در تعداد بالا، به کاربران اجازه می‌دهد تا در هر لحظه دوستان جدیدی را به مجموعه خود اضافه کنند.

کاربران در فیس‌بوک دارای یک صفحه شخصی هستند. می‌توانند گروه تاسیس کنند و یا در گروه‌های دیگر عضو شوند. کاربران می‌توانند برای خود آلبوم عکس بسازند و دوستانشان را انتخاب کنند و به لیست دوستان اضافه کنند.

کاربران می‌توانند برای یک هنرمند یا یک وب‌گاه و یا وبلاگ شخصی خود و شاید هم برای کالایی که تولید می‌کنند صفحه جداگانه طراحی کنند تا دیگران هم در آن صفحات ثبت شوند و پیشنهاد و انتقاد ارائه بدهند.

کاربران فیس‌بوک در رابطه با شما تنها به پنج گروه طبقه‌بندی می‌شوند؛ دوستان، دوستان دوستان، اعضای هم‌شبکه، غریبه‌ها و کاربرانی که احیاناً بسته‌اید.

فیس‌بوک نرم‌افزارها، ابزارهای جانبی خاص و بازی‌های آنلاین گوناگونی دارد که کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کند 

پیشینه: 

سازنده فیس بوک جوانی به نام مارک زاکربرگ است که آن را در چهارم فوریه سال ۲۰۰۴ راه اندازی کرد. مارک زاکربرگ وب‌گاه فیس بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۴ آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی ویژهٔ دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند.

فیس بوک در ایران فیلتر است 

 

کاربران: 

 تعداد کاربران فیس بوک در حال حاضر اکتبر ۲۰۱۰ به بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر رسیده است که حدود ۷۰ درصد آن ها کاربران خارج از ایالات متحده هستند  

 

 

درآمد: 

  

منبع:wikipedia 

نظرات 2 + ارسال نظر
delaram چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:34 ب.ظ http://delaram-night.blogsky.com

بیش از پانصد میلیون کاربر دارد
baba in ke dighe terekonde!!!amaro dashte bash
matalebe jalebi bod

آره کارش درسته
قابل شما رو نداشت
مرسی واسه نظر

بهار چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:45 ب.ظ http://phoenix90.blogfa.com

جالب بود ...از اتاق خودش تو هاروارد !!! به اینا می گن نابغه ...
سودش چه جوری هست ..از کجا تونستند تا این حد جذب سرمایه کنند ؟

درآمدشو که نوشته
جذب سرمایه دیگه هنر اونا بوده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد