یا اول الشهدا

یا اول الشهدا



امروز تو نماز خونه ی دانشگاه بودم،با یکی از دوستام(هاشم) قرار بود درس بخونیم

خلاصه موقع نماز شد و بعد از اونم گویا مراسم سینه زنی بود

البته قبل از اونم یه حاج آقایی اومد یه چیزایی گفت که اصلا نگم بهتره

مراسم شروع شد

 


به ادامه ی مطلب

 رجوع کنید

 ....




اولش که خوب بود بچه ها بعضی ها آروم داشتن گریه می کردن و حال می کردن واسه خودشون 

 بعد نمی دونم یهو چی شد جناب مداح ریتم رو عوض کرد

جوری که اسم مبارک سید الشهدا(حسین(ع)) رو جوری سریع و پشت سر هم می گفت که انگار 10 تا تیوتر روشن کردی دارن همه تیس تیس می کنن

بچه هام باید با همون سرعت سینه می زدن

یه چیزایی در مورد عاشورا می گفت که واقعا من جایی نشنیده بودم

انقدر این چیزایی که می گفت واقعا غیر قابل قبول و کاملا هدف دار بود که فقط بچه ها جگرشون پاره پاره شه

مداحه هم وسطش هی می گفت:

جوری ناله کن صدای نالت بیاد...!

یه چیزایی بعد در مورد حضرت رقیه(س) گفت که.... بی خیال


خوب این یعنی چیییی؟

انصافا بیایم رو این قضیه فکر کنیم


به نظر شما آقا سید الشهدا واسه چی قیام فرمودن؟

وظیفه ی ما الان چیه در قبال کار عظیم ایشون؟


که این کاری که بالا گفتم رو انجام بدیم؟

صدای نالمون برسه به جناب مداح؟


ما به جای این که بیایم به این فکر کنیم که چرا آقا امام حسین(ع) این مصیبت ها رو برای خودشون و خانوادشون به جون خریدن،میایم به خود مصیبت ها فکر می کنیم و ...


البته این هم لازم ولی در اعتدال

ما همیشه از افراط و تفریط ضربه های بزگی بهمون وارد می شه


به جای این کارا بیایم فقط به این واقعه فکر کنیم

چرا ارزش یک ساعت فکر کردن از 70 سال عبادت کردن بیش تره!!؟؟

می دونستین تو روسیه تو عاشورا به خاطر سید الشهدا 1 دقیقه کلا سکوت اعلام می شه؟

فقط 1 دقیقه سکوت...!!

جالبه اونجا روسیه است که اکثرا اسلام رو ازش اطلاعاتی ندارند!!!

.

.

.

دیگه نمی دونم چی بگم 

فقط می دونم که باید اینا رو می گفتم یا نه خیلی اذیتم میکرد


فقط از سالار شهیدان می خوام ما مسلمین رو به معرفت واقعه ی عظیم عاشورا نزدیک تر کنه

آمین

نظرات 17 + ارسال نظر
هم کلاسی یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:22 ق.ظ

سلام
پست جالبی بود
وبلاگ جالبو پرمحتواییم دارید.
سعی میکنم ازین ب بعد ب وبتون سربزنمو استفاده کنم
شادو موفق باشید
بای

سلام
نظر لطفتونه
خوشحالم می کنید با سر زدنتون
ممنون از نظر

وحید چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:51 ب.ظ

شرمنده اعصابشو ندارم ادامه بدم
هم اعصاب من خورد میشه هم شما
اگه توهین کردم ( که کردم خودم قبول دارم ) ببخشید
با سجاد که چت میکردم گفتم من از هیچ چیز ناراحت نشدم
منم شاید خواستم نظر شخصیمو تو مسئله دخالت بدم
به هر حال

وحید جون عزیزم ما دوست هستیم
و در مورد یه مسئله نظرامون رو گفتیم
مطمئنا کسی نباید ناراحت شه
ایشالله موفق باشی همیشه

رضا چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:33 ب.ظ

آهان پس اشتباه شد در اون دو مورد ، شرمنده عزیز

رضا چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:19 ق.ظ http://www.hamghadam.ir

سلام
وحید جان !‌پسرم ! اگه میخوای نارحت بشی و اینجوری بحث کنی اصلا ادامه نمیدم ! خودت گفتی :‌ "به نظرم بچه ها باید بیان نظراتشونو بگن"
به نظرم بهتره جواب انتقاد رو با منطق داد نه ...
"آقا سجاد باور کن اگه من یه همچین پستی تو وبلاگم میزدم رضا اولین کسی بود که میومد منو به شدید ترین شکل ممکن به خاطر پستم تحقیر میکرد."
حاضرم قسم بخورم که نه... درسته زیاد شوخی میکنم ولی در مورد این موارد شوخی ندارم...آخرین پست سجاد و بخون ببین چه نظرات چرتی دادم یا وبلاگ میلاد ! ولی اینجا تو این پست چرت و پرت نگفتم !
هر چیزی جایی داره ، شوخی جایی جدی جایی...
"اما چون شما این پستو دادید قضیه خیلی فرق میکنه"
اشتباه می کنی...مثل همیشه...
"؛رضا جون دوست دارم؛"
نوکرتم !
"اینجا یک محیط عمومی و شما حق ندارید نظر شخصیتونو در مورد کسی علناْ اعلام کنید."
اگر اعلام کردم معذرت میخوام ! ولی یادم نمیاد شخصی درمورد کسی حرف زده باشم...میشه با نقل قول منظورت رو بگی؟
"صحت نظرات ارسالی هم به هیچ عنوان بر من موجه نیست."
ولی من میگم صحتش متوجه من هست...اگر بعدا بفهمم اشتباه کردم یا اشتباه فکر میکردم یا بیان کردم خیلی راحت و مردونه ضمن عذر خواهی همین جا اعلام می کنم...
"ینی هیچ کدوم از آدمایی که اینجا نظر دادن وبلاگ یا آدرسی نداشتند؟"
چه ربطی داره آخه ؟ چرا مغلطه می کنی ؟ تو آدرس منو نمیدونی یا سجاد یا بقیه ؟ خوبه که عنوان بلاگم رو هم فامیلم گذاشتم ! برای این پست لینک گذاشتم که گیر الکی ندی!
در مورد اون فامیلتون هم چیز عجیبی نیست متاسفانه !‌ اینجا آزادی بیان داریم ولی به قول خودم (!)‌ تا وقتی که به خسروان گیر ندیم ! ولی این که نفی حرف ما نیست ؟ ما هم که میگیم این ور خرابه !
ربط اون لینکی که دادم : منظورم این بود که اینور وبلاگ نویسا امید ندارند و زود فیلتر~>سایت ها و وبلاگ های اسلامی کمتر
"چطوری باید بهتون ثابت کرد که جستجو های گوگل جهت داره؟
جون هر کی دوست داری کلمه ی islam یا ashura رو تو ایمیج گوگل سرچ کن ببین چی میبینی!"
قبول دارم ولی گفتم این دو سایت رو بیشتر مردم میسازنند...مگه جریان بمب گوگلی ایرانیان علیه خلیج عرب رو نشنیدی که با لینک کردن های متعد ایرانی ها از تمام نتایج بالاتر اومد ! خب دشمانان اسلام هم همینکار و میکنن ! نسبت اونها به ما بیشتره...
اینکه چیز عجیبی نیست...من خودم یک سایت جستجوگر رپید شیر ساختم... که کارش این بود که لینک ها رو از سایت ها به صورت عنکبوتی (اصطلاح فنی!) پیدا و ذخیره می کرد.بعد یک مدت خواستم سایت و بیارم بالا دیدم تو سیستم کلی لینک فیلم پورنو ذخیره شده ! یعنی منم هدفدار کار کردم ؟! نه ! نسبت ها رو بسنج...ببین چقدر سایت غیر اسلامی و چقدر اسلامی داریم...قدرت سایبری اونها رو ببین و ماله ما رو...
اینجا وزیر فناوری اطلاعات کسیه که میگه سرعت اینترنتتون برای دانلود pdf کافیه برید پی کارتون اونجا نه...
"شده یه بار بری حرم یا یه جلسه ی مذهبی بعد بیای واسه مردم تعریف کنی چه مداح خوبی بود؟"
دروغ نگم آره !
"تو و رضا که این همه ادعا دارید شد یه مطلب اسلامی بزارید تو وبلاگ یا سایتتون؟"
من هیچ ادعایی ندارم...خودم از همتون بدترم
"همین سایت رضا 1500 تا پست داره اما کدومش در خدمت اسلام بود؟"
از نظر تو اسلام چیه ؟ ببخشید ! جا نماز آب کشیدن ؟ فقط آیه قران دین ماست ؟‌اگه اینه که تفسیر المیزان یا نمونه رو آپ کنم وخلاص!
اگه اصرار داری بدونی من چند مقاله نوشتم تک تک برات مینویسم (هر چند میلی ندارم)
مگه وقتی پیامبر وارد مسجد شد دید دودسته هستند عده ای در حال دعا و عده ای کسب علم، چی گفت ؟
یعنی سایت علمی نمیتونه اهداف مقدس داشته باشه ؟
اسلام به این چیزاست ؟ به خدا من ادیسون نا مسلمون رو که مشکل اخلاقیشم 3 شد رو به خیلی ها (حتی شاید خودم(!)‌ترجیح بدم...اگه اون نبود شاید الان ما مدعیان اسلام اینجا رو نداشیم !‌ شب ساعت 7 میخوابیدیم ! و...)
"وای اگه میدونستم اینقدر مرود حمله قرار میگیرم واقعاْ بحث نمیکردم"
حمله ؟ نه ،‌من مریض نیستم حمله کنم...فقط سعی در بهبود عقاید همدیگه داریم...باید سعی کنیم تو یک جو دوستانه و بدون اهانت عقایدمون رو مطرح و بحث کنیم...
اگر من مسلمون بگم عقاید من 100 درصد درسته و حاضر نشم حرف طرف مقابل رو بشنوم ، چطور انتظار داشته باشیم طرف مقابل حرف ما رو بشنوه و نگه حرفش 100 درصد درسته ؟
"اگه قرآن تو عمرتون خونده باشید همیشه گفته خردمندان قلیل هستند.
یعنی افراد جاهل همیشه و همیشه بیشتر از افراد عاقل بودند.
همیشه کثرت ، دلیل بر عقلانیت نیست"
تو رو خدا بگو چه ربطی داشت ؟ منم که ههمینو گفتم آخه ! منم که گفتم مشکل همیشگی جهالت عموم هست ! وقتی عموم جاهل باشند ، خب قاعدتا خردمندان اون عده ی قلیل هستند...میشه بگی من کجای حرفم با آیه قرآن یا حتی حرف خودت تناقض داشت ؟
"همیشه کثرت ، دلیل بر عقلانیت نیست."
کی گفت هست که جواب ما رو با این میدی ؟
"99 درصد مردم گوگل و فیس بوک رو از شیر مادر پاک تر میدونن"
بازم حرف تعصبی،بازم افراط...ببین از نظر من فیس بوک ی جامعه مجازی هست ، که حتی به قول تو جهت گیری سیاسی هم داره...مثلا اون جریان توهین به پیامبر...ولی فیس بوک به کاربراش امکان شخصی سازی هم میده...یعنی من فقط محود کردم که تو فیس بوک دوستای خودم،صفحات دلخوامو ببینم...این یعنی حق انتخاب...ولی بازم این حرفم دلیل بر قبول فیس بوک نیست و فقط نقض افراط تو هست.
ببین وحید جان ،‌تو چرا با ما سر جنگ داری ؟‌ (لحنت رو میگم)
ما هم شیعه هستیم،حسین رو قبول داریم،از وضعیت ناراضی هستیم، غیر اینه ؟
به اینکه دشمنان اسلام از هیچ حیلتی برای تخریب ما دست نمی کشند شکی نیست ولی بحث اینجا اشتباهات خودمونه...اونها روی مغز های ما تسلط دارند...اونها با چی ما رو خراب می کنند ؟ فیلم یک مداح ر ومیگیرند میگن:مردم جهان اینا شیعه هستند و اینی که میگه امامشون، از زبون خودشون و رفتارشون بشنوید !
ما اینجا سر این بحث داریم که آقا خودمون ، خودمون رو خراب نکنیم !‌
بهر حال خواهش می کنم به جای ناراحت شدن منطقی بحث کنیم.بهر حال یا ما اشتباه می کنیم ،‌یا تو یا طرز بیان یکیمون اشتباهه ؛ حالا به نظرت به نتیجه برسیم بهتره یا نه ؟
ضمنا گفتی :
"اینجا یک محیط عمومی و شما حق ندارید نظر شخصیتونو در مورد کسی علناْ اعلام کنید."
اما صراحتا نظرات خودت رو به من "تحمیل" کردی

علیک سلام
رضا جان 2 جای صحبت وحید با من بود شما فکر کردی که با توئه
یکی در مورد
رضا جون دوست دارم(که من تو جواب نظرت داده بودم)
یکی هم
صحت نظرات ارسالی هم به هیچ عنوان بر من موجه نیست( یعنی نظرات رو مثلا خودم اومدم دادم )
حالا بگذریم جواب هم دادم واسه همون 2 تا
مرسی از نظرات رضا
در ضمن اصلا هم دوست ندارم(که شخصی نشه)
بهروز باشی

وحید سه‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:35 ب.ظ http://padafande_eshgh.mihanblog.com/

رضا گفت "‌ بدترین مشکل تو هر زمان جهالت 'عمومی' مردم هست !"


وحید گفت"یعنی افراد جاهل همیشه و همیشه (تو هر زمان ) بیشتر ('عمومی' ) از افراد عاقل(مخالف جاهل) بودند.."



این دو تا جمله از لحاظمعنا چه فرقی با هم داره؟
رضا گفت ناراحت نشدی من گفتم ناراحت شدی؟

انتظار داری من وقتی این جمله رو میشنوم ناراحت نشم و اونو توهین حساب نکنم و تو و دوستات ناراحت بشی و توهین حسابش کنی؟

عزیز دل من جهالت مردم منظور شما نبودی منظور اون دوران بود و آقا امام حسین (ع) هم یکی از اهدافش این بوده که همین از بین بره
به هر حال من از شما معذرت می خوام اگه ناراحت شدی
و ممنون که وبلاگ تازه به دوران رسیده ی منو قابل می دونی و نظر می دی
بهروز باشی دوست من

وحید سه‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:52 ب.ظ

خواستم بچه ها همه نظرشونو بگن بعد بیام حرفمو بزنم
آقا سجاد باور کن اگه من یه همچین پستی تو وبلاگم میزدم رضا اولین کسی بود که میومد منو به شدید ترین شکل ممکن به خاطر پستم تحقیر میکرد.
اما چون شما این پستو دادید قضیه خیلی فرق میکنه

مطمئناْ شما بیشتر هدف شخصی داشتید از اینکه فقط طرفداری رضا رو میکنید

؛رضا جون دوست دارم؛
اینجا یک محیط عممومی و شما حق ندارید نظر شخصیتونو در مورد کسی علناْ اعلام کنید.ضمن اینکه این مطلب هیچ ربطی به موضوع ما نداره

صحت نظرات ارسالی هم به هیچ عنوان بر من موجه نیست.
ینی هیچ کدوم از آدمایی که اینجا نظر دادن وبلاگ یا آدرسی نداشتند؟

یکی از وابستگان بسیار نزدیک من در وزارت اطلاعات کار میکرد که این اواخر با لنگ کفش انداختنش بیرون
میدونی چرا؟
چون با گوگل و فیس بوک مشکل داشت.
چون از فیلترینگ های بی مورد وزارت که فقط به منظور آزار و اذیت مردم و گرایششون به سمت قیلتر شکن گله میکرد.

سجاد صهنونیسم تا کنج خونه های ما رسوخ کرده چه برسه به وزارت اطلاعات
چه برسه به مسجد
چه برسه با اینترنــــــــــــــــــــــــــت
چطوری باید بهتون ثابت کرد که جستجو های گوگل جهت داره؟
جون هر کی دوست داری کلمه ی islam یا ashura رو تو ایمیج گوگل سرچ کن ببین چی میبینی!

کدوم یکی از حرفای من بی سند بود؟
شده یه بار بری حرم یا یه جلسه ی مذهبی بعد بیای واسه مردم تعریف کنی چه مداح خوبی بود؟
چه دعای خوبی بود؟
شد یه آیه قرآن بزاری تو وبلاگت بگی چقد مفهومش قشنگه؟
بعد میای میگی ارزش نداره که برای امام حسین گریه کنیم؟
تو و رضا که این همه ادعا دارید شد یه مطلب اسلامی بزارید تو وبلاگ یا سایتتون؟
همین سایت رضا 1500 تا پست داره اما کدومش در خدمت اسلام بود؟




وای اگه میدونستم اینقدر مرود حمله قرار میگیرم واقعاْ بحث نمیکردم

رضا این لینک خبری که گذاشتی چه ربطی به موضوع داشت؟

"البته کار ندارم که جریانات سیاسی تو این چیزا بی تاثیر نیست ولی این چیز جدیدی نیست ،‌ بدترین مشکل تو هر زمان جهالت 'عمومی' مردم هست !"
اگه قرآن تو عمرتون خونده باشید همیشه گفته خردمندان قلیل هستند.
یعنی افراد جاهل همیشه و همیشه بیشتر از افراد عاقل بودند.
همیشه کثرت ، دلیل بر عقلانیت نیست.
99 درصد مردم گوگل و فیس بوک رو از شیر مادر پاک تر میدونن
ینی 99 درصد مردم عاقلند؟

این حرفی که در مورد رضا گفتی رو می ذارم خودش جواب بده
در ضمن من هدف شخصی نداشتم
من چون رضا حرف دلمو زد گفتم این حرفو
در ضمن جهت اطلاع:
وبلاگ شخصیه
این وبلاگ هم وبلاگ منه
و من تفکر خودم رو می نویسم

در مورد صحت نظرات هم باید بگم هیچ دلیلی واسه اثباتش ندارم
فقط از اونایی که نظر دادن و الان این رو می خونن می خوام به آقا وحید با ایمیلی چیزی خبر بدن که خودشون نظر دادن
در ضمن خیلی باید کم واسه این مطلب ارزش قائل باشم که خودم بیام نظر بدم
بابا صهیونیسم هر چی شده چه ربطی به این مطلب داره؟
چون صهیونیسم اون طوریه که تو میگی من نباید این پست رو بزارم؟
من نگفتم حرفات بی سنده
نه نشده چون مداحی رو قبول ندارم
دلیلش رو هم تو پست گفتم
من به قرآن خیلی احترام می ذارم،مفهوم تمام آیاتش هم زیباست و تمام کارام هم سعی می کنم باش تطبیق بدم(ان شاء الله)
ولی اصلا چه ربطی داره؟
ما هیچ ادعایی نداریم فقط نظرمون رو گفتیم
من حس می کنم تو داری تعصبی فکر می کنی
ولی اگه حرفت درسته اصلا ار مورد حمله قرار گرفتن نباید بترسی

دوست من فقط تو قرآن نخوندی منم یه کمی خوندم
در ضمن این حر ف که گفتی:افراد جاهل همیشه و همیشه بیشتر از افراد عاقل بودند
توهین به ما و دوستان دیگه ایه که نظر دادن

به هر حال
نظر شمام قابل احترامه
فقط به دیگران توهین نکن لطفا
بهروز باشی دوست من

ashena دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:57 ب.ظ

سلام.من با نظر شما موافقم.نباید اینطوری باشه.مگه امام حسین واس این کشته شدن که ما به سر و سینه مون بزنیم و گریه کنیم.
اما با این خانم که فرمودن نباید به این مجلس احمقها رفت کاملا مخالفم.مجلس عزای امام حسین مجلس احمق ها نیست .در ضمن آدم وقتی نظرش مقبوله که کاملا مودبانه اظهار بشه.بی توهین!صحبت کردن آدما نشونه شخصیتشونه.شما میتونین به قول آقا رضا به مجالسی برید که اعتدال رعایت میشه.
اول به مجلس امام حسین توهین میشه بعدش هم حتما به...
موفق باشید.

سلام
بله اعتدال واقعا خیلی خوبه
ممنون که سر زدی و نظر دادی دوست من

رضا دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ق.ظ

"بیا ببین تو فیس بوک و گوگل دارن چه بلایی سر اسلام میارند"
گوگل و فیس بوک ؟! گوگل و فیس بوک دو سایت بیشتر نیستند...و این دو سایت رو مردم میسازند نه کسی دیگه !
البته کار ندارم که جریانات سیاسی تو این چیزا بی تاثیر نیست ولی این چیز جدیدی نیست ،‌ بدترین مشکل تو هر زمان جهالت 'عمومی' مردم هست !
"ببین تو دنیایی که زندگی می کنی چه راه های هوشمندانه ای به کار برده میشه تا دینت رو ازت بگیرن"
آره...خیلی از فیلام ها همه هدف دار هستند...البته در بعضی مستند(مثلا مستند!) ها دیدم که دیگه هر چی غیر ایرانی بود رو شیطان پرستی داشت معرفی می کرد ! باید یاد بگیریم نه افراط نه تفریط
"از میلون ۵ ملیون کلمه ی انگلیسی یکیشو تو تصاویر گوگل یا یاهو یا توییتر بزن ببین آیا میشه تو یه صفحه یک عکس غیر اسلامی نیاد؟!"
چون چند میلیارد صفحه وب غیر اسلامی داریم...وقتی هم بلاگ نویسی ایرانی میاد وبلاگ میزنه نتیجش می شه این :
http://news.blogfa.com/Post-162.aspx
"همونایی که این مداحو واسه همچین کاری اجیر کردن چه بلاهای بزرگتری به سر امام حسین میارن."
کاش اینجوری بود.... معمولا مداح ها افرادی هستند که از کوچکی تو مسجد بزرگ میشند و اهل دین و ایمان هستند...بحث سر بی علمی و حماقت هست نه سیاست.
"اگه اینورو خراب میکنی لا اقل از اونور غافل نباش"
نشون دادن واقعیت تخریب هست ؟!
"همین که تو بیای تو وبلاگت مراسم امام حسینو نقد کنی و کلی جوونو که دارند پست هاتو میخونند دلسرد کنی"
گاهی واقعا ترجیح میدم مسجد رو ترک کنم و تو خیابون قدم بزنم !‌شریعتی واقعا این مورد رو قشنگ کرده ! شرکت نکردن تو مراسمی که داره به امامت توهین میشه (حتی ناآگاهانه ) بده ؟
از حق نگذیریم تو سال های اخیر خیلی تو این زمینه پیشرفت داشتیم و مثلا تو مسجدی که خودم میرم اگه کسی لباسش رو در میاورد تذکر می دادند ،‌مداح های داناتر میارن،برای سخن رانی هر کسی رو نمیارند و حجت السلام میارن که حداقل 4 کلاس درس خونده و ...
ببین اگه ما داریم نقد می کنیم برای این هست که امام حسین رو دوست داریم ! این دلسردی نیست و واقعا عین دلگرمی هست...
از بچگی به ما نگفتن چرا مسلمونیم ؟ چرا شیعه باید باشیم ؟ چرا تو عذاداری سینه بزنیم ؟ چون فقط پدرانمون این کارها رو می کردند ؟ پس فرق ما با اونهایی که تو قران به همین حماقت خطاب شدند چیه ؟
نامم را پدرم انتخاب کرد!نام خانوادگی ام را یکی از اجدادم! دیگر بس است! راهم را خودم انتخاب خواهم کرد.
ماهم باید راه خودمون رو خودمون انتخاب کنیم... اینا رو دلسرد کردن به حساب نیار...گاهی لازم هست خودمون رو هم انتقاد کنیم...

هیچی نمی تونم بگم فقط
رضا جون دوست دارم

مریم یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:18 ب.ظ

سلام از اینکه این مطلب بیان کردی خیلی خوشحالم
ماه محرم فقط باید به کارای مردم اقسوس خورد
به برنامه های tv افسوس خورد
متاسفانه کار مداحان ما جز چرند گفتن چیزی نیست
امام حسین نیازی به گریه ما دلسوزی ما نداشت
با نظرات محمود و رضا(گزینه دوم مخصوصا) کاملا موافقم
اما ما هم بی تقصیر نیستیم
نباید به مجالس ادمای احمق رفت
باید با نشون دادن واقعیات عاشورا به هر نحوی (وب سایت_مقاله_کتاب _یا حتی صحبت کردن توی جمع_مقابله با افرادی که تو مجالس چرند می گن و..........)
مردم را ازین خواب غفلت بیرون اورد
اقا وحید با حرفتون مخالفم
حرف سجاد کاملا درست بود
دلیلی نداره به خاطر وجود سایت های غیر اخلاقی حرفی در مورد شیوه نا درست عزاداری ها نزد
مطمئن باش این شیوه بیشتر از سایت های غیر اخلاقی انحراف داره
و روز به روز مردم ما رو بیشتر از دین زده و خرافاتی می کنه و به تبلیغات غرب سوق می ده

ممنون از نظرت دوست من
خیلی خوش حالم جوونایی با طرز تفکر شما هست
بهروز باشی

کوشا یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:03 ب.ظ

باید بگم ک متاسفانه اینقدر فکر جوونای مارو شستشو دادن که به این باور و عقیده رسیدن ک این حرفایی ک شما تو این پست نوشتی رو یه طوری به استهزاء گرفتن
به نظر من با کمی دقت و تامل متوجه میشیم ک چی به سر اسلام عزیزمون اومده
به امید فکرهایی ک روزی بارور شوند
باتشکر از تو

حق با شماست دوست من
چه دعای قشنگی
ان شالله
خواهش
خیلی ممنون از نظرت دوست من

!!!!! یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:58 ب.ظ

سلام خسته نباشید اولا واس اون مداح متاسفم بعدم خدمتتون عرض کنم که اینطوری فایده نداره شما داری اینجا حرف دلتو میزنی و ما هم همچنین اما بهتر نیست بیایم همه باهم نظرمونو ابرازکنیم؟منظورم اینه که حرف رو به عمل تبدیل کنیم و مثلا سر همون قضیه همون موقع به همون مداح حرفتون رو میگفتید حتی اگه به قیمت خراب شدن حال بقیه تموم میشد اما سرانجام به یک بحث منطقی و نتیجه دار میرسیدید که همه مخصوصا اون آقا روشن میشدن که ما مراسم رو برای درآوردن اشک بقیه برگزار نمیکنیم بلکه برای درک اون قضیه این مراسم برگزار میشه.
بنظر من بهتره آدما در تمام مواقع همون لحظه حرف دلشو بزنه.
پیروز و سربلند باشید.

سلام خیلی ممنون
با این که همه با هم نظرامونو بگیم موافقم
اما این که همون جا به مداح می گفتم درست نیست
یه جور بی احترامی محسوب میشه
ممنون که سر زدی و نظر دادی دوست من
بهروز باشی

وحید یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:40 ق.ظ

داداش؟
برادر؟

منتظر یه جواب قانع کننده بودم

وحید شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:24 ب.ظ

سلام

http://viam.mihanblog.com/post/131

اول یه سری به اینجا بزن


چرا راه دور میری آقا سجاد
بیا ببین تو فیس بوک و گوگل دارن چه بلایی سر اسلام میارند
این که بفهمیم فلان مداح یه هدف خاصی داره یه امر کاملاْ سادست و نیاز به دانش خاصی نداره
ببین تو دنیایی که زندگی می کنی چه راه های هوشمندانه ای به کار برده میشه تا دینت رو ازت بگیرن
از میلون ۵ ملیون کلمه ی انگلیسی یکیشو تو تصاویر گوگل یا یاهو یا توییتر بزن ببین آیا میشه تو یه صفحه یک عکس غیر اسلامی نیاد؟!
جالبه وقتی میری تو اون سایت که تصویر غیر اسلامی داره میری و کنترل اف رو میزنی اثری از اون کلمه ای که سرچ کردی نیست
اگه اینقدر این مسئله برات مهم بود که یه پست تو وبلاگت دادی یکم به این فکر کن که همونایی که این مداحو واسه همچین کاری اجیر کردن چه بلاهای بزرگتری به سر امام حسین میارن.
اگه اینورو خراب میکنی لا اقل از اونور غافل نباش
اونا دقیقاْ به همین منظور یه همچین مداحی رو اجیر میکنن
همین که تو بیای تو وبلاگت مراسم امام حسینو نقد کنی و کلی جوونو که دارند پست هاتو میخونند دلسرد کنی

به نظرم بچه ها باید بیان نظراتشونو بگن
دوست دارم بیشتر در این مورد بحث کنیم.

اولا هیچ کس و هیچ چیز یا هیچ نیرویی قادر به ضربه زدن به اسلام نیست
من فکر کنم بهتره شما به جای اسلام از مسلمان استفاده کنی
عزیز من تو فیس بوک و گوگل هیچ بلایی سر مسلمونا نمیارن اگر چه هدفشون این هست
اگه ما مسلمونیم خودمون با دیدن اون صفحه بلافاصله اونو می بندیم
(یکی از مشکلای بزرگی که شما می فرمایین با یک کلیک حل شد)
اونایی هم که شما می فرمایین اجیر کردن و این حرفا قصدشون اگه اینه که بیش تر دارن مسلمونارو کمک می کنن
چون وقتی من این پست رو میذارم به این می رسیم که
داداش گلم...
آقام امام حسین (ع) واسه چی این بلاهایی که تو واسش داری گریه می کنی رو به جون مبارک خودشون و خانواده شون خریدن
برادر من اگه ما به هدف ایشون فکر و در اون جهت تلاش نکنیم گریه کردن خالی ارزش زیادی نداره
در ضمن من کسی رو دل سرد نکردم
بهضی وقت ها آدم می خواد یه عادت اشتباه رو ترک کنه احساس دل سردی می کنه
شما یه دور دیگه بخون پست رو متوجه میشی انشالله
نظرات رو هم گفتن می تونی بخونی
منم خیلی دوست دارم گفتگو کنم
ممنون از نظری که دادی

دن جمعه 26 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:33 ب.ظ

بله با پست شما بسیار موافقم و همینطور با آقا محمود و آقا رضا
و از این خوشحالم ک خوشبختانه انسانهای بیدار روب افزایشن
این ماییم ک فرداهارو میسازیم
ممنون

منم خوش حالم
ممنون از نظر شما

محمود پنج‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:08 ب.ظ

سلام این اولین جاییه که من نظر می دم. چون همیشه بحث سر اینه که آهنگ فلان خواننده بهتره یا چهره ی فلان بازیگر. اما این بحث منو مجاب کرد که بیام و نظری که همیشه دوست داشتم سینه زنهای واقعی ائمه بدونن رو بگم.
اول از همه به سخنرانیها نگاه کن. مگه ما نمیدونیم که امام حسین چه جوری کشته شد که برای صدمین بار همون نطق سال گذشته رو میاری به خورد مردم میدی؟ اونم نطقی که پر شده از دروغ و فریب برای سوز بیشتر. معامله ی خوبیه نه؟ اشک بیشتر در برابر دروغ بیشتر. می دونی اگه سخنرانی که در این مجالس حرف میزنه که در بعضی مجالس جمعیت چند هزار نفری می شه یکی از علل قیام رو باز کنه یا یک درس زندگی رو اونجا بگه چقدر می تونه تاثیر گذارتر بشه؟
اما مداحان گرامی. (بعضی هاشون نه همه) یه سوال: گریه کردن بر مصائب حسین لازم تره یا گریه بر آنچه حسین خواست و نه آن شد؟ بزنیم تو سرمون که دست عباس بریده شد یا دست ما از خدا بریده شده؟ بزنیم به سینمون که چادر زینب رو ورداشتن یا امروز چادر داشتن یعنی املی؟ کوفیان رو لعن کنیم که دروغ گفتن و خیانت کردن یا خودمونو که زندگیمون پر شده از دروغ و نیرنگ؟ به قرآن امام حسین کشته نشد برای اونکه ماه محرم سیاه بپوشی و به سر وسینه ات بزنی. تو محرم سفید بپوش اما روحت رو هم سفید کن. ریشتو با تیغ بزن اما ریشت تیغ نزن.
نکته ی دیگه نوع سینه زنی ها. به محض اینکه مداح شروع به نوحه خوانی می کنه شروع می کنن به لباس در آوردن. اشتباه گرفتی آقا. اینجا مجلس امام حسینه. میزبان این مجلس آقا امام زمان و حضرت زهرا(س) هستن. تو با چه رویی با بدن لخت وامیستی جلوی این بزرگواران و سینه می زنی؟ چرا باید در حال سینه زنی عرقهای بدنت که خودت از اونا اکراه داری روی نفر بغل دستیت بریزه؟ مگه آسیب زدن به بدن گناه کبیره نیست؟ بذار بگم زنا،شراب خواری،دروغ و ... هم گناه کبیره اند. پس چرا آنچنان به سینت می زنی که خونی می شه؟ چرا آنچنان به صورتت می زنی که کبود می شه؟ حتما می گی برای امام حسین جونمم میدم. مرجع من قرآنه پس اگه می خوای آز پیامبر و خدا سبقت بگیری بسم الله.
در نهایت فقط باید گفت ((عاشورا را عاشورایی باید)). یعنی یه عاشورای دیگه لازمه که این خرامه ها و ریاکاری ها رو از بین ببره.
ببخشید سرتون رو به درد آوردم.

محمود جون باعث افتخار که اولین بار این جا نظر دادی
در مورد حرف هایی هم که زدی دیگه لازم نیست من چیزی بگم
کارت درسته
ایشالله یه روزی بیاد که همه مثه تو فکر کنن سید بزرگوار
راستی عیدی ما رو هم ندادی
قضیه ی آدامس هم یادت نره
دمت گرم واسه نظر

رضا پنج‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:01 ق.ظ http://www.hamghadam.ir

سلام
اول تسلیت می گم از دو بابت :
1. محرم
2. اینکه هاشم رو برای درس خوندن انتخاب کردی !!! (قحطی آدم بود مگه ؟ )
دوم اینکه ببخشید ببخشید ببخشید تو مراسم عذاداری رفتم نشتم مقایسه ذبح کردن گوسفند با .......... بود! ببخشید اینو گفتم ! ولی مداح اینقدر بیشعور ؟! میخوای اوج فاجعه رو نشون بدی باید همچین مثالی بزنی ؟!
بعدشم خیلی ها بودند که تو تاریخ خیلی بدتر و فجیع تر کشته شدند ، مثلا خیلی ها رو زنده زنده سوزوندن،تجاوز کردند ، و ... و صحنه هایی از همین عصر حاضر که چند سرباز (حالا کجایی، واقعی یا غیر واقعیشو کار نداردم (یعنی سیاسی رو بیخیال!)) با جنین یک بچه که با کشتن مادرش در آورده بودن داشتن فوتبال بازی می کردند!
شاید امام حسین و یارانش موقع شهادت خیلی درد کشیدند ولی من مطمئنم بیشترین دردی که کشیدند به خاطر جهالت مردم بوده !
افسوس میخورم که تو این روضه ها فقط زخم های جسمشون رو نشونمون میدند نه ذره ای از اعتقاداتشون، ذره ای از دلایل قیامشون و ...
شرم آوره !

سلام عزیزم
ایول خیلی قشنگ گفتی
من نتونستم مثه تو این قدر خوب بگم
مخصوصا دردی که واسه جهالت کشیدن
دمت گررررم

محمدرضا چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:43 ب.ظ http://afkareman.blogsky.com

احساس می کنم ما همدردیم .
منم توی پست جدیدم یه چیزی مثل مطلب شما رو نوشتم حتما بخونید.

حتما دوست من
در اسرع وقت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد